úvodná stránkamapa stránkykontaktyrýchle odkazy
magyar változat
HU
english version
EN


Hlavné námestie

Diskusné fórum

registracia

Bezpecnost mesta

tému otvoril: roko7 (5. septembra 2014, piatok - 09:18)
Obyvatelia mesta aky mate nazor na situaciu v Budulove a na fetujucich nasich spoluobcanov na uliciach?Podla mna to treba riesit kym sa tato situacia uplne nezhorsi.
RE: Bezpečnosť nielen v Moldave
IP26. septembra 2014, piatok - 14:58
Borovsky Slavomir
budulovčan
Nesúhlasím s názorom, že história je preč a treba sa venovať súčastnosti. Práveže múdry človek sa poučí z minulosti a hľadá iné cesty pri neúspechu. Vhodnejšie slovenské zákony.
Bezpečnosť v meste nám už historicky narúšajú neprispôsobiví občania z drvivej väčšiny Rómovia. V podstate už vyše tisícročia sa im darí cicať z produktov našej práce napriek mnohým obranám. Je to ironické, ale takých máme zákonodarcov, že platná legislatíva na Slovensku nepriamo podporuje toto cicanie.Ani Kotleba nepo(mo)hol s tým.
Ak neprispôsobivý kradne, alebo poškodzuje majetok prispôsobivého, tak je to zákonné, ak páchateľ nemá majetok. Totiž poškodený ani po vyhratom súde nedokáže dostať náhradu škody, lebo ani pokutu, ani škodu nie je nemajetný schopný zaplatiť. V podstate ho vlastne zákon povzbudzuje v tejto kriminalite. Škoda hlásiť udalosť.
Ak má neprispôsobivý toľko detí, aby mal pokryté životné náklady, samozrejmé je, že ich nevládze vychovávať. Deti chodia po meste špinavé, otrhané, žobravé, kradnúce, fetujúce, znečisťujúce okolie, obťažujúce prispôsobivých. Anglické zákony takéto deti zoberú rodičom spod výchovy aj spolu so sociálnymi dávkami.
Ak príde hygienicky závadný (špinavý, zapáchajúci, možno s blchami...) neprispôsobivec do obchodu, k lekárovi či do dopravného prostriedku, môžem vydržať, alebo odísť (V deň sociálnych dávok ani nechoďte na poštu...). Zákonne tomu nevieme zabrániť.
V škole neprispôsobivý školák bráni prispôsobivému v učení. Jediná obrana: preložiť dieťa do bezproblémovej školy. Slovenský zákon nepomôže.
Ak sa neprispôsobivý nasťahuje do bloku, klesnú ceny ostatných bytov vo vchode o 50 %. Zákonne.
Naše deti odchádzajú do zákonnejších štátov a my to tu asi tiež dlho nevydržíme, ak nám nepomôžu vhodnejšie zákony. Pri historickom vývoji hrôzostrašnej štatistike pomeru prispôsobivých a neprispôsobivých očakávam čiernu budúcnosť nielen Moldavy.
PS: Nie je neprispôsobivý skôr superprispôsobivý???
To všetko , čo píše Budulovčan je Bohužiaľ pravda. Len by som z dovolením pristúpil k problému trocha reálnejšie. Nie je pravdou ,že na Slovensku niet mesta ,ktoré by si z nešvárom neprisp?sobivých neporadilo( viď príklad Trebišova ) Chce to však v?ľu a hlavne odvahu bez ohľadu na následky vo forme ,že ma už nebudú voliť.Keďže sa zaoberám aj prieskumom trhového vývoja cien nehnuteľností ,tak m?žem len potvrdiť že ceny nehnuteľností v Moldave sa snažia cenovo dorovnávať celoslovenský priemer no v Moldave niet kúpnej sily a banky majú veľmi vyhranený prístup k poskytovaniu úverov .Ani sa nedivím.Tento stav je ale už dlhodobejší. Vidieť Moldavu ,ale až v takých čiernych číslach a predstavách ako píše Moldavčan je trocha povážlivé no uznám na druhú stranu takáto budúcnosť mesta nadobudne reálne rozmery ,ak nebudeme čeliť týmto nešvárom. Takže podľa mňa je potrebné veľmi d?razne rozlišovať , čo je v právomoci štátu svojou zákonodárnou mocou a čo je momentálne v silách mesta. Osobne si nemyslím , že právomoci mesta sú až tak oklieštené ako sa to snažia propagovať mestskí politici.No a tu je problém. V meste už nastal čas na odstránenie politického poňatia vedenia mesta a je čas na reálne bezpolitické riešenie veci. Bez urážky Správa o činnosti primátora a MsÚ nem?že začínať aktivitami SMK ,ale tým či bol opravený chodník na ulici Podhorská alebo tým , že pracujeme na skvalitnení služieb napr.oblasti budovania parkovísk na sídlisku prípadne odstránením rizík na ceste medzi Moldavou a Budulovom. Toľko o právomociach a chcení riešiť veci vejné.
JUDr. Borovský Slavomír
Bezpečnosť nielen v Moldave
IP24. septembra 2014, streda - 15:10
budulovčan
Nesúhlasím s názorom, že história je preč a treba sa venovať súčastnosti. Práveže múdry človek sa poučí z minulosti a hľadá iné cesty pri neúspechu. Vhodnejšie slovenské zákony.
Bezpečnosť v meste nám už historicky narúšajú neprispôsobiví občania z drvivej väčšiny Rómovia. V podstate už vyše tisícročia sa im darí cicať z produktov našej práce napriek mnohým obranám. Je to ironické, ale takých máme zákonodarcov, že platná legislatíva na Slovensku nepriamo podporuje toto cicanie.Ani Kotleba nepo(mo)hol s tým.
Ak neprispôsobivý kradne, alebo poškodzuje majetok prispôsobivého, tak je to zákonné, ak páchateľ nemá majetok. Totiž poškodený ani po vyhratom súde nedokáže dostať náhradu škody, lebo ani pokutu, ani škodu nie je nemajetný schopný zaplatiť. V podstate ho vlastne zákon povzbudzuje v tejto kriminalite. Škoda hlásiť udalosť.
Ak má neprispôsobivý toľko detí, aby mal pokryté životné náklady, samozrejmé je, že ich nevládze vychovávať. Deti chodia po meste špinavé, otrhané, žobravé, kradnúce, fetujúce, znečisťujúce okolie, obťažujúce prispôsobivých. Anglické zákony takéto deti zoberú rodičom spod výchovy aj spolu so sociálnymi dávkami.
Ak príde hygienicky závadný (špinavý, zapáchajúci, možno s blchami...) neprispôsobivec do obchodu, k lekárovi či do dopravného prostriedku, môžem vydržať, alebo odísť (V deň sociálnych dávok ani nechoďte na poštu...). Zákonne tomu nevieme zabrániť.
V škole neprispôsobivý školák bráni prispôsobivému v učení. Jediná obrana: preložiť dieťa do bezproblémovej školy. Slovenský zákon nepomôže.
Ak sa neprispôsobivý nasťahuje do bloku, klesnú ceny ostatných bytov vo vchode o 50 %. Zákonne.
Naše deti odchádzajú do zákonnejších štátov a my to tu asi tiež dlho nevydržíme, ak nám nepomôžu vhodnejšie zákony. Pri historickom vývoji hrôzostrašnej štatistike pomeru prispôsobivých a neprispôsobivých očakávam čiernu budúcnosť nielen Moldavy.
PS: Nie je neprispôsobivý skôr superprispôsobivý???
RE: história a súčasnosť
IP12. septembra 2014, piatok - 11:54
fikus53
Borovský
História rómov už v podstate nemá nič spoločné s realitou , ktorú žijeme.Rómovovia sami už zabudli, kto sú a aké sú ich korene prípadne história.Ich krédom sa stalo heslom prežitia a spoločenské normy sú pre nich zákony , ktoré nerešpektujú ich potreby.Je možno módne hovoriť o tom, kto a ako pozná ich históriu no pravda je už ďaleko od skutočnosti, história je ďaleko od rómov samých.Podľa mojich znalostí bolo 12 odnoží nedotknuteľných a zanedbaním kultúry a pochopením a podporovaním socialisticky chápaného etnika sa zotreli rozdiely medzi týmito ľuďmi.Dnes žijeme občiansky svet a spoločenské rozdiely v rámci etnika sú potierané s potrebou alebo náležitosťou prijať rovnoprávnosť v spoločenskom postavení.Takže, dnes nikoho nezaujíma skade sme vzišli , podstatné v občianskej spoločnosti je to ,akým spôsobom prispievame k dobru pre všetkých v rámci prijatých moderných spoločenských noriem.No a tu nastáva problém.Nútime niekoho prijať normy, ktoré spoločenským a historickým vývojom pre rómov ešte nie sú prijateľné ,ešte nie sú sami pripravení. Nie je, neexistuje z ich strany mentálna / duchovná ani duševná/ schopnosť prijať normy, ktoré akceptuje moderná spoločnosť.Samozrejme to neplatí v konečnom dôsledku pre všetkých , hovoríme ale o normách prijatých väčšinou.Tu je naša úloha.Je to pravda, v tomto meste je to TOP problém a k tomu sa musíme nastaviť všetci.Som zástancom rešpektovania všeobecných spoločenských noriem, čo je v príkrom rozpore s nátlakom tkz." chudoby" , ktorej podstatou je iba "právo " a povinnosť a spoločenské normy sa týmto etnikom obchádzajú prípadne odmietajú..Jednoducho som zástancom práva ,pretože poskytuje istotu a kto ho porušuje je nežiadúci - moderne povedané - neprispôsobivý.
K nežiadúcim prejavom drobnej priestupkovej činnosti alebo kriminálnych činov ale mám jednoznačný postoj.Priestor,/ miesto,zóna,pozemok či kus pozemku/, ktorý vytvára tieto možnosti je potrebné likvidovať.Som jednoznačne za , aby sa práve vytvorením novej občianskej vybavenosti a zmenou územného plánu mesta v tejto lokalite , dal základ na vybudovanie lokality bez kriminality.Budujme moderné mesto.
Je to tak,suhlas.Historiu pozname.Ale ta sa uz neda zmenit,potrebujeme riesenie teraz aby sme zmenili aspon nasu buducnost.
história a súčasnosť
IP11. septembra 2014, štvrtok - 21:37
Borovský
História rómov už v podstate nemá nič spoločné s realitou , ktorú žijeme.Rómovovia sami už zabudli, kto sú a aké sú ich korene prípadne história.Ich krédom sa stalo heslom prežitia a spoločenské normy sú pre nich zákony , ktoré nerešpektujú ich potreby.Je možno módne hovoriť o tom, kto a ako pozná ich históriu no pravda je už ďaleko od skutočnosti, história je ďaleko od rómov samých.Podľa mojich znalostí bolo 12 odnoží nedotknuteľných a zanedbaním kultúry a pochopením a podporovaním socialisticky chápaného etnika sa zotreli rozdiely medzi týmito ľuďmi.Dnes žijeme občiansky svet a spoločenské rozdiely v rámci etnika sú potierané s potrebou alebo náležitosťou prijať rovnoprávnosť v spoločenskom postavení.Takže, dnes nikoho nezaujíma skade sme vzišli , podstatné v občianskej spoločnosti je to ,akým spôsobom prispievame k dobru pre všetkých v rámci prijatých moderných spoločenských noriem.No a tu nastáva problém.Nútime niekoho prijať normy, ktoré spoločenským a historickým vývojom pre rómov ešte nie sú prijateľné ,ešte nie sú sami pripravení. Nie je, neexistuje z ich strany mentálna / duchovná ani duševná/ schopnosť prijať normy, ktoré akceptuje moderná spoločnosť.Samozrejme to neplatí v konečnom dôsledku pre všetkých , hovoríme ale o normách prijatých väčšinou.Tu je naša úloha.Je to pravda, v tomto meste je to TOP problém a k tomu sa musíme nastaviť všetci.Som zástancom rešpektovania všeobecných spoločenských noriem, čo je v príkrom rozpore s nátlakom tkz." chudoby" , ktorej podstatou je iba "právo " a povinnosť a spoločenské normy sa týmto etnikom obchádzajú prípadne odmietajú..Jednoducho som zástancom práva ,pretože poskytuje istotu a kto ho porušuje je nežiadúci - moderne povedané - neprispôsobivý.
K nežiadúcim prejavom drobnej priestupkovej činnosti alebo kriminálnych činov ale mám jednoznačný postoj.Priestor,/ miesto,zóna,pozemok či kus pozemku/, ktorý vytvára tieto možnosti je potrebné likvidovať.Som jednoznačne za , aby sa práve vytvorením novej občianskej vybavenosti a zmenou územného plánu mesta v tejto lokalite , dal základ na vybudovanie lokality bez kriminality.Budujme moderné mesto.
RE: RE: RE: RE: Budulov nie je Budulovská
IP9. septembra 2014, utorok - 20:39
budulovčan
fikus53
Presne tak, ako sa to neda je lahko napisat.romska otazka patri urcite medzi top problemy moldavy.preto je nacase to zacat riesit.
Trochu histórie, aby sme pochopili situáciu.
Rómovia sa odčlenili z indickej kultúry cca v 9. storočí ako časť najnižšej kasty (nedotknuteľní). Prežívali vďaka žobraniu, spievaniu, vešteniu z ruky, jednoduchej výroby metiel či košíkov, neskôr drôtovali hrnce. Vrcholom ich umenia bolo kováčstvo v minimálnom rozsahu. No a vždy kradli. Podstatné je, že vždy životne záviseli od gadžov, ktorí im produkovali životne potrebné výrobky: hlavne stravu, ošatenie neskôr stavebný materiál a ostatný spotrebný tovar. Spočiatku ich v Európe podporovali (cisár Žigmund ich ochraňoval ako bezbranných, a oslobodzoval od trestu za krádeže). No neskôr po pochopení ich filozofie v r. 1417 vyšiel v Nemecku prvý protirómsky zákon, v r. 1568 pápež ich vykázal z cirkvi, v r. 1721 cisár Karol VI vyzval na ich vyhladenie na celom území monarchie. V r. 1740 boli zabití všetci Rómovia, ktorí prišli na územie Čiech. V r. 1633 (v Španielsku) a v r. 1783 (Mária Terézia) zakázali požívanie rómštiny. V Anglicku a Fínsku bolo zakázané narodiť sa ako Róm. Darwin ich
označil ako kultúrne zaostalých. V r. 1890 nebolo v Nemecku trestné zabiť Róma. Od r. 1899 v Nemecku zbierali údaje o Rómoch a použili ich pri holokauste. V r. 1925 bol prijatý protirómsky zákon (každý nepracujúci Róm išiel do pracovného tábora). V Nemecku prebiehala sterilizácia Rómov aj na základe Himmlerovho dekrétu (1937).
V r. 1938 vzniklo "Konečné riešenie cigánskej otázky". V r. 1942 vydal Himmler dekrét na vyvraždenie všetkých Rómov (Tisícky Rómov zomrelo v koncentrákoch).
NO a niekoľko rokov socializmu a demokracie vytvorilo rómskej kultúre novú životnú filozofiu:
(Gadžo rozmýšľa, že koľko detí uživí, Róm rozmýšľa, koľko detí uživí jeho. Ak chytia dieťa, že kradlo, tak ho rodič zbije: Gadžo -lebo je to nemorálne, Róm - lebo sa dal prichytiť. Úrad práce je pre Róma zamestnávateľ, pre gadža hanbou, že nemá zamestnanie.A tak ďalej...no radšej si najprv nájdem právnika...
RE: RE: RE: RE: Budulov nie je Budulovská
IP9. septembra 2014, utorok - 20:38
budulovčan
fikus53
Presne tak, ako sa to neda je lahko napisat.romska otazka patri urcite medzi top problemy moldavy.preto je nacase to zacat riesit.
Trochu histórie, aby sme pochopili situáciu.
Rómovia sa odčlenili z indickej kultúry cca v 9. storočí ako časť najnižšej kasty (nedotknuteľní). Prežívali vďaka žobraniu, spievaniu, vešteniu z ruky, jednoduchej výroby metiel či košíkov, neskôr drôtovali hrnce. Vrcholom ich umenia bolo kováčstvo v minimálnom rozsahu. No a vždy kradli. Podstatné je, že vždy životne záviseli od gadžov, ktorí im produkovali životne potrebné výrobky: hlavne stravu, ošatenie neskôr stavebný materiál a ostatný spotrebný tovar. Spočiatku ich v Európe podporovali (cisár Žigmund ich ochraňoval ako bezbranných, a oslobodzoval od trestu za krádeže). No neskôr po pochopení ich filozofie v r. 1417 vyšiel v Nemecku prvý protirómsky zákon, v r. 1568 pápež ich vykázal z cirkvi, v r. 1721 cisár Karol VI vyzval na ich vyhladenie na celom území monarchie. V r. 1740 boli zabití všetci Rómovia, ktorí prišli na územie Čiech. V r. 1633 (v Španielsku) a v r. 1783 (Mária Terézia) zakázali požívanie rómštiny. V Anglicku a Fínsku bolo zakázané narodiť sa ako Róm. Darwin ich
označil ako kultúrne zaostalých. V r. 1890 nebolo v Nemecku trestné zabiť Róma. Od r. 1899 v Nemecku zbierali údaje o Rómoch a použili ich pri holokauste. V r. 1925 bol prijatý protirómsky zákon (každý nepracujúci Róm išiel do pracovného tábora). V Nemecku prebiehala sterilizácia Rómov aj na základe Himmlerovho dekrétu (1937).
V r. 1938 vzniklo "Konečné riešenie cigánskej otázky". V r. 1942 vydal Himmler dekrét na vyvraždenie všetkých Rómov (Tisícky Rómov zomrelo v koncentrákoch).
NO a niekoľko rokov socializmu a demokracie vytvorilo rómskej kultúre novú životnú filozofiu:
(Gadžo rozmýšľa, že koľko detí uživí, Róm rozmýšľa, koľko detí uživí jeho. Ak chytia dieťa, že kradlo, tak ho rodič zbije: Gadžo -lebo je to nemorálne, Róm - lebo sa dal prichytiť. Úrad práce je pre Róma zamestnávateľ, pre gadža hanbou, že nemá zamestnanie.A tak ďalej...no radšej si najprv nájdem právnika...
RE: RE: RE: RE: Budulov nie je Budulovská
IP9. septembra 2014, utorok - 20:36
budulovčan
fikus53
Presne tak, ako sa to neda je lahko napisat.romska otazka patri urcite medzi top problemy moldavy.preto je nacase to zacat riesit.
Trochu histórie, aby sme pochopili situáciu.
Rómovia sa odčlenili z indickej kultúry cca v 9. storočí ako časť najnižšej kasty (nedotknuteľní). Prežívali vďaka žobraniu, spievaniu, vešteniu z ruky, jednoduchej výroby metiel či košíkov, neskôr drôtovali hrnce. Vrcholom ich umenia bolo kováčstvo v minimálnom rozsahu. No a vždy kradli. Podstatné je, že vždy životne záviseli od gadžov, ktorí im produkovali životne potrebné výrobky: hlavne stravu, ošatenie neskôr stavebný materiál a ostatný spotrebný tovar. Spočiatku ich v Európe podporovali (cisár Žigmund ich ochraňoval ako bezbranných, a oslobodzoval od trestu za krádeže). No neskôr po pochopení ich filozofie v r. 1417 vyšiel v Nemecku prvý protirómsky zákon, v r. 1568 pápež ich vykázal z cirkvi, v r. 1721 cisár Karol VI vyzval na ich vyhladenie na celom území monarchie. V r. 1740 boli zabití všetci Rómovia, ktorí prišli na územie Čiech. V r. 1633 (v Španielsku) a v r. 1783 (Mária Terézia) zakázali požívanie rómštiny. V Anglicku a Fínsku bolo zakázané narodiť sa ako Róm. Darwin ich
označil ako kultúrne zaostalých. V r. 1890 nebolo v Nemecku trestné zabiť Róma. Od r. 1899 v Nemecku zbierali údaje o Rómoch a použili ich pri holokauste. V r. 1925 bol prijatý protirómsky zákon (každý nepracujúci Róm išiel do pracovného tábora). V Nemecku prebiehala sterilizácia Rómov aj na základe Himmlerovho dekrétu (1937).
V r. 1938 vzniklo "Konečné riešenie cigánskej otázky". V r. 1942 vydal Himmler dekrét na vyvraždenie všetkých Rómov (Tisícky Rómov zomrelo v koncentrákoch).
NO a niekoľko rokov socializmu a demokracie vytvorilo rómskej kultúre novú životnú filozofiu:
(Gadžo rozmýšľa, že koľko detí uživí, Róm rozmýšľa, koľko detí uživí jeho. Ak chytia dieťa, že kradlo, tak ho rodič zbije: Gadžo -lebo je to nemorálne, Róm - lebo sa dal prichytiť. Úrad práce je pre Róma zamestnávateľ, pre gadža hanbou, že nemá zamestnanie.A tak ďalej...no radšej si najprv nájdem právnika...
roko7
IP9. septembra 2014, utorok - 12:06
roko7
Clovek aby sa bal pustit same deti von bud ich okradnu alebo vidia fetakov co uz je toto za obraz mesta Moldava.
RE: RE: RE: Budulov nie je Budulovská
IP8. septembra 2014, pondelok - 18:13
fikus53
roko7
Netreba riesit ze som sa ako vyjadril ci Budulov ci Budulovska treba sa prejst vonku v podvecer a stretavat fetujucich obcanov aj okolo oddelenia oo pz v Moldave to je problem a treba ho p.poslanec vyriesit a najst sposob riesenia jednoducho chciet a nie hladat vyhovorky a ako som sa vyjadril zaco sa hlboko ospravedlnujem.
Presne tak, ako sa to neda je lahko napisat.romska otazka patri urcite medzi top problemy moldavy.preto je nacase to zacat riesit.
IP8. septembra 2014, pondelok - 17:51
fikus53
je to veru velmi zle a urcite ich nie je len desat.staci sa ist pozriet ku policii,roznavska atd. minule som videl cca 10 deti ktore tam stali a fetovali,mohli mat okolo 12-15 rokov.Stale som bol hrdy moldavcan ale uvazujem o zmene bydliska.chodim po slovensku a v inych mestach maju o moldave nie najlepsiu mienku jasne je to aj z casti mediami.
RE: Budulov nie je Budulovská
IP8. septembra 2014, pondelok - 09:32
budulovčan
budulovčan
Predpokladám, že diskutujúcemu nešlo o obec Budulov, alebo po novom Mestská časť Budulov. Fetujúcich v Budulove bolo vidno iba pri futbalových zápasoch FK Róma, ktoré sú však v MČ Budulov od r. 2013 neuskutočňujú práve aj z tohto dôvodu.
Fetovanie v rómskej osade na tzv. Budulovskej (týmto názvom volajú všetky ulice nachádzajúce sa medzi železničnou traťou Košice - Plešivec a riekou Bodva) je starý problém a "vďaka" platnej legislatíve ho nemožno úplne vyriešiť. A aby som povedal môj názor: sú oveľa väčšie problémy s Rómami, ktoré sú "v riešení", ale právne (aj finančne) má mesto zviazané ruky. Napr. neplnoletého Róma mestská polícia prichytí pri čine ako fetovanie, kradnutie, poškodzovanie cudzej veci, fyzickom násilí - ale riešenie je možné iba cez rodiča, ktorý je ťažko dostihnuteľný (no a ten sa vehementne ohradzuje, že jeho potomok je najslušnejší občan a ako si ho niekto dovoľuje obmedzovať na slobode...) a tak sa veci riešia iba dohovorom. (Dokazovanie činu je ďalšia smutná ťažko riešiteľná kapitola). Čiže sa neriešia.
PS: Názov bydliska v rómskej osade v Moldave s použitím obce Budulov (budulovská, budulovské sídlisko, budulovská osada) je urážkou pre Budulovčanov a ja sa s tým akosi neviem vyrovnať.
Ing. Imrich Ikrényi, poslanec za MČ Budulov.
Samotné riešenie problematiky fetovania (používania omamnej látky) rieši Paragraf 186 zákona 140/1961 Zb. Ten hovorí, že "Kto bez povolenia prechováva pre vlastnú potrebu omamnú látku ... potrestá sa odňatím slobody až na 3. roky ..."
To môže znamenať, že ja si kúpim benzín do zapalovača (podľa 186-ky prechovávam omamnú látku) a tak mi hrozia 3. roky... To je však nemysliteľné. Preto ani fetujúceho benzín (alebo toulén, či čikuli voľne kúpiteľný na iné účely) nemožno vlastne trestať za prechvávanie omamnej látky. To, že fetujúci sa z toho nadýchal, ťažko dokázať - veď aj pri samotnom tankovaní benzínu možno nechtiac sa nadýchať prchavej látky.
No a tu je dilema: ako dokázať účelovosť nadýchnutia sa omamnej látky. Polícia (ako orgány činné v trestnom konaní) veľmi ťažko a zdĺhavo by riešila tento problém. Som presvedčený, že tých 8 - 10 tvrdých feťákov v Moldave už nikto nevylieči. A pri našom súdnictve ...
Prijať praktické VZN proti fetovaniu v meste je neriešitľné aj pre zdatného právnika. Kto to dokáže, môže na každom zasadnutí poslancov podať návrh na VZN.
Ing. Imrich Ikrényi, poslanec mesta
Ešte k Budulovskej: Cesta ku rómskej osade (a v nej) sa volá "Žarnovská" a neviem, prečo mesto používa Budulovská. Mne sa to nedarí "zatrhnúť".
RE: RE: Budulov nie je Budulovská
IP5. septembra 2014, piatok - 19:52
roko7
roko7
A nie je mozne prijat VZN mesta Moldava na zakaz pozivania toxickych a inych omamnych latok na verejnom priestranstve?to je jedno v ktorej mestskej časti v Moldave platilo by to pre cele mesto .
Netreba riesit ze som sa ako vyjadril ci Budulov ci Budulovska treba sa prejst vonku v podvecer a stretavat fetujucich obcanov aj okolo oddelenia oo pz v Moldave to je problem a treba ho p.poslanec vyriesit a najst sposob riesenia jednoducho chciet a nie hladat vyhovorky a ako som sa vyjadril zaco sa hlboko ospravedlnujem.
RE: Budulov nie je Budulovská
IP5. septembra 2014, piatok - 19:43
roko7
budulovčan
Predpokladám, že diskutujúcemu nešlo o obec Budulov, alebo po novom Mestská časť Budulov. Fetujúcich v Budulove bolo vidno iba pri futbalových zápasoch FK Róma, ktoré sú však v MČ Budulov od r. 2013 neuskutočňujú práve aj z tohto dôvodu.
Fetovanie v rómskej osade na tzv. Budulovskej (týmto názvom volajú všetky ulice nachádzajúce sa medzi železničnou traťou Košice - Plešivec a riekou Bodva) je starý problém a "vďaka" platnej legislatíve ho nemožno úplne vyriešiť. A aby som povedal môj názor: sú oveľa väčšie problémy s Rómami, ktoré sú "v riešení", ale právne (aj finančne) má mesto zviazané ruky. Napr. neplnoletého Róma mestská polícia prichytí pri čine ako fetovanie, kradnutie, poškodzovanie cudzej veci, fyzickom násilí - ale riešenie je možné iba cez rodiča, ktorý je ťažko dostihnuteľný (no a ten sa vehementne ohradzuje, že jeho potomok je najslušnejší občan a ako si ho niekto dovoľuje obmedzovať na slobode...) a tak sa veci riešia iba dohovorom. (Dokazovanie činu je ďalšia smutná ťažko riešiteľná kapitola). Čiže sa neriešia.
PS: Názov bydliska v rómskej osade v Moldave s použitím obce Budulov (budulovská, budulovské sídlisko, budulovská osada) je urážkou pre Budulovčanov a ja sa s tým akosi neviem vyrovnať.
Ing. Imrich Ikrényi, poslanec za MČ Budulov.
A nie je mozne prijat VZN mesta Moldava na zakaz pozivania toxickych a inych omamnych latok na verejnom priestranstve?to je jedno v ktorej mestskej časti v Moldave platilo by to pre cele mesto .
Budulov nie je Budulovská
IP5. septembra 2014, piatok - 16:26
budulovčan
Predpokladám, že diskutujúcemu nešlo o obec Budulov, alebo po novom Mestská časť Budulov. Fetujúcich v Budulove bolo vidno iba pri futbalových zápasoch FK Róma, ktoré sú však v MČ Budulov od r. 2013 neuskutočňujú práve aj z tohto dôvodu.
Fetovanie v rómskej osade na tzv. Budulovskej (týmto názvom volajú všetky ulice nachádzajúce sa medzi železničnou traťou Košice - Plešivec a riekou Bodva) je starý problém a "vďaka" platnej legislatíve ho nemožno úplne vyriešiť. A aby som povedal môj názor: sú oveľa väčšie problémy s Rómami, ktoré sú "v riešení", ale právne (aj finančne) má mesto zviazané ruky. Napr. neplnoletého Róma mestská polícia prichytí pri čine ako fetovanie, kradnutie, poškodzovanie cudzej veci, fyzickom násilí - ale riešenie je možné iba cez rodiča, ktorý je ťažko dostihnuteľný (no a ten sa vehementne ohradzuje, že jeho potomok je najslušnejší občan a ako si ho niekto dovoľuje obmedzovať na slobode...) a tak sa veci riešia iba dohovorom. (Dokazovanie činu je ďalšia smutná ťažko riešiteľná kapitola). Čiže sa neriešia.
PS: Názov bydliska v rómskej osade v Moldave s použitím obce Budulov (budulovská, budulovské sídlisko, budulovská osada) je urážkou pre Budulovčanov a ja sa s tým akosi neviem vyrovnať.
Ing. Imrich Ikrényi, poslanec za MČ Budulov.

Mestský úrad

Školská 2
04552 Moldava nad Bodvou
tel.: 055 4880211, fax: 055 4603221
msu@moldava.sk | www.moldava.sk
Mesto Moldava nad Bodvou © 2001-2012    |    webmaster: Tibor Pásztor